خبرهای ویژه

» اخبار » استقبال صاحبان شرکت‌های ایرانی از برگزاری وبینارهای تخصصی «عصر گفتگوی قلم»

تاریخ انتشار : 2020/08/27 - 19:54

 کد خبر: 94396
 2 بازدید

استقبال صاحبان شرکت‌های ایرانی از برگزاری وبینارهای تخصصی «عصر گفتگوی قلم»

[ad_1] به گزارش “مجله اینترنتی ساپ ناز“به نقل از خبر آنلاین، ، وبینار تخصصی « تحولات ضروری در کسب و کارهای آسیب دیده»با رویکرد بحران کرونا در روزهای 4 و 5 شهریور 1399 با تدریس Prof. Ludolph ، استاد دانشگاه و  مدیرعامل شرکت Goldex و خانم Inga Markwart استاد دانشگاه و مشاور دوره های حرفه […]

[ad_1]

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - استقبال صاحبان شرکت‌های ایرانی از برگزاری وبینارهای تخصصی «عصر گفتگوی قلم»

به گزارش “مجله اینترنتی ساپ ناز“به نقل از خبر آنلاین، ، وبینار تخصصی « تحولات ضروری در کسب و کارهای آسیب دیده»با رویکرد بحران کرونا در روزهای 4 و 5 شهریور 1399 با تدریس Prof. Ludolph ، استاد دانشگاه و  مدیرعامل شرکت Goldex و خانم Inga Markwart استاد دانشگاه و مشاور دوره های حرفه ای کسب و کار ،   با حضور صاحبان شرکت های ایرانی برگزار شد .  
روز اول:
وبینار در ساعت 10 صبح به وقت تهران با معرفی دوره و استاد سخنران و محتوای آموزشی توسط « مینا علاوش » مدیر آموزش و مدیر واحد بین الملل موسسه عصرگفتگوی قلم آغاز شد.
Prof. Ludolph در ابتدای سخنرانی آموزشی، فعالیت های خود را به عنوان استاد دانشگاه و نیز صاحب و مدیرعامل شرکت Goldex معرفی کرد. فعالیت شرکت Goldex، سرمایه گذاری در پروژه های صنعتی، معدنی و کشاورزی در آلمان و نیز در منطقه CIS اعلام شد.
 
این استاد دانشگاه با اشاره به فاکتورهای مهم در موفقیت شرکت ها افزود: در کسب و کارها 10 مرحله کلیدی در موفقیت شرکت ها دخیل است که از جمله آن می توان به این موارد اشاره داشت :
1) آغاز تغییرات در شرکت ها
2) نیاز به استراتژی جدید
3) خلق ابداعات جدید
4) قدرت انگیزه
5) استفاده از طرح کسب و کار
6) توسعه بازاریابی هوشمند
7) کاهش هزینه های در شرکت ها
8) طرح نقدینگی چرخشی 12 ماهه در شرکت ها
9) توسعه هوش رقابتی
10) تغییر در طرح و مدل کسب و کار
 
Prof. Ludolph  اظهار داشت: بزرگترین حباب اقتصادی در جهان ، مربوط به چین است  و در بعضی از شهرهای آن به شهر ارواح معروف شده است؛ از طرفی دیگر باید بگویم که اقتصاد بد چین در بسیاری از کشورها تاثیرگذار بوده است .
مدیرعامل شرکت Goldex در ادامه به موضوع کرونا ورود کرد و  افزود : در بحران کرونا با مراحل زیر مواجه شده ایم:
– شوک های سلامتی
– شوک های تامین منابع- بانکی- تقاضا- تغییر قیمت ها و تورم بازار
 
در کشور آلمان شرکت های خدماتی که در زمینه Product Delivery فعالیت دارند، بسیار موفق بوده اند.
شرکت ها در هر زمینه ای که فعالیت دارند، باید به نیاز مشتریان بپردازند، شرایط فعلی اقتصادی دنیا تنها به دلیل کرونا آسیب ندیده بلکه از سال های پیش این بحران به دلیل تحریم ها آغاز شد. این دنیا پر از Volatility، uncertainty، complexity و ambiguity است.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: در این شرایط یا باید تغییرات را در روند فعالیت بکار گیریم و یا باید از بین برویم؛ تغییرات را باید با گذر زمان و نیاز بازار انجام داد. مثلا در سال 1899 تولیدات دستی معمول بود.سال های صنعتی بین 1911 تا 1960 بود، از ابتدای سال 1900 ماشین آلات اختراع شدند و از سال 1970 تا به امروز سال علم و دانش کلید خورد.
 
“تفاوت بین Complex و Complicated”
 
Complex هم معنای پیچیدگی است که مجموعه ای از فعالیت ها است که شما نمی توانید آن را پیش بینی کنید مثلا ارقامی به دست شما می رسد که شما را شگفت زده می کند.
Complicated در این پیچیدگی یک تئوری وجود دارد مثلا در یک ساعت، من هیچ اطلاعاتی از ساختار و ساخت او ندارم و سازنده از آن مطلع است. هر چیزی که شما از طریق علم و مطالعات کسب می کنید Complicated است .
اگر بخواهیم که تاثیر انسانها را بر شرکت ها بدانیم می توانیم بگوییم که Complex است، یعنی از عملکرد آن انسان ها نتیجه حاصل می شود و ما نمی توانیم پیش بینی کنیم که انسانها چه عملکردی خواهند داشت.
اگر یک دستگاه قهوه ساز را در نظر بگیریم من می توانم حدس بزنم که حاصل این قهوه ساز از جهت ایده complicated است ولی وقتی دو نفر مذاکره می کنند می شود complex چون من نمی توانم پیش بینی کنم که چه نتیجه ای خواهد داشت.
Prof. Ludolph افزود:  در نتیجه در complex بیشتر به انسانها می رسد که هیچ پیش بینی بر عملکرد انسانها نمی شود داشته باشیم ولی در complicate با یک سری مطالعات می رسیم که از نتیجه عملکرد آن متوجه خواهیم شد.
به همین دلیل بنا به نظریه Frederick W. Taylor ، شرکت ها باید به بخش های مختلف تقسیم شوند که برای هر بخشی برنامه ریزی خاصی باید کرد تا بر پیچیدگی های شرکتی کنترل داشت.
 
 
Prof. Ludolph عنوان داشت: در عصر جدید ، عصر علم و دانش مدیریت به عنوان یک تکنولوژی اجتماعی از بین رفته است. در واقع سیستم مدیریتی را در عصر جدید چه چیزی از بین خواهد برد.؟
در واقع همان سیستم complexity این نتیجه را به شرکت ها می دهد. زیرا خروجی کارکنان و انسانها را نمی توان پیش بینی کرد و برنامه ریزی آینده برای سازمان ها سخت شده است. زیرا نمی توان عملکرد انسانها را پیش بینی کرد و بر آن ها کنترل داشت. سازمان هایی که از سیستم های قدیمی مدیریتی استفاده می کنند معمولا ورشکست    می شوند. در اینجاست که باید تغییرات رو اعمال کرد و سیستم مدیریتی را نجات داد.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: تغییر را از خودتان شروع کنید، با پیش بینی پیش نروید بلکه با ارتباطات و خلاقیت به جلو و بسوی تغییرات حرکت کنید. بزرگترین اشتباه یک مدیر این است که از بالا به پایین به تیم خود نگاه کند.
در ادامه Prof. Ludolph  ویژگی های موفق یک رهبر را بر شمرد:
1) دید متفکرانه
2) هوش هیجانی بالا
3) هدفمند، دارای استقامت و پشتکار
4) خلاق، انعطاف پذیر، دارای تفکر سناریویی
5) خلق و خوی خوب در کار (برای موفقیت بجنگید)
6) قدرت قضاوت بالا، قدرت تصمیم گیری
7) تمایل به ریسک پذیری
8) صلاحیت در ارتباطات
9) تمایل به یادگیری
10) استقلال کاری
 
Prof. Ludolph افزود: به گفته وینستون چرچیل: فرد بدبین در هر فرصتی مشکلات را می بیند و فرد خوش بین در هر مشکلی، فرصتی را می بیند. چه رویکردی در استراتژی شرکت ها مهم است؟
استراتژی ها شرکت ها فرآیند تجویز شده ای است که هدف آن از قبل مشخص شده و عناصر اصلی آن قبل از شروع استراتژی تدوین شده است. یک شرکت برای هر فعالیتی باید سناریوی خاص خود را داشته باشد و نمی تواند از قبل پیش بینی کند.
Prof. Ludolph  در ادامه وبینار ، به  پنج حوزه هوش هیجانی Daniel Goldman  اشاره کرد:
 
1) احساسات و هیجانات خود را بشناسید
2) بتوانید احساسات خود را مدیریت و آنها را تحت کنترل خود داشته باشید.
3) بتوانید به خودتان انگیزه بدهید.
(3 مورد اول در مورد خود مدیران است)
4) همدلی و یکدلی با دیگران- بتوانید احساسات دیگران را درک کنید.
5) بتوانید ارتباطات با دیگران را مدیریت کنید.
 
Prof. Ludolph افزود:  ” نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که  در اصول کار هوش هیجانی،شما باید بخواهید که در مدیریت احساسات خود تغییرات را داشته باشید.
در تئوری X و Y (Douglas McGregor)– افرادی هستند که خودجوش کاری را انجام نمی دهند و نیاز به مجبور شدن به انجام کار هستند، اینها X هستند. ولی افرادی هستند که به خود انگیزه می دهند و نیاز به فشار از سوی دیگر ندارند، اینها Y هستند.
سوال این است که در یک سازمان چند درصد خصوصیات X و یا Y را دارند.؟
آقای McGregor معتقد است که همه افراد با خصوصیت Y متولد می شوند و این سازمان ها و موقعیت ها است که تغییرات آنها را به خصوصیت X تبدیل می کند.”
در پایان روز اول ،جدول تهیه مدل کسب و کار همراه با توضیحات آن نشان داده شد تا برای وبینار روز بعد ، مدیران شرکت ها آن را بصورت کار پروژه ای انجام دهند.
 
در جدول قسمت های ذیل آورده شده:
– شرکای کلیدی
– فعالیت های کلیدی شرکت
– منابع کلیدی
– ارزش های اصلی شرکت
– ارتباطات مشتریان
– کانال های ارتباطی شرکت
– تقسیم بندی مشتریان
– ساختار هزینه ای شرکت
– جریان درآمد
روز دوم:
 
Prof. Ludolph در روز دوم وبینار ( 5 شهریور ) گفت : در هر بحرانی ،فرصت هایی وجود دارد که هوشمند بودن مدیران می تواند آنان را از آسیب دیدن در زمان بحران ها نجات دهد.
در ادامه این استاد دانشگاه به توسعه بازاریابی هوشمند اشاره کرد و افزود: در بخش توسعه بازاریابی هوشمند، موارد ذیل را باید در نظر داشت:
منابع انسانی: باید منابع و اجرائیات را ترکیب کرد.
خرید: منابع، قیمت، خدمات و زمان را در نظر بگیرید.
مالی: درآمد و سود را در نظر بگیرید.
فروش شرکت: رضایتمندی و خوشحالی مشتری را در نظر بگیرید.
 
در ادامه وبینار Prof. Ludolph به تئوری اقیانوس آبی و قرمز اشاره کرد. در اقیانوس آبی، شرکت دارای رقبای کمتری و یا هیچ رقیبی نیست زیرا مزیت شرکت آنان بر دیگران بیشتر است، خودتان را با بازاریابی بین الملل و درخواست آنان منطبق کنید ولی تا زمانی که شرکت خود را در اقیانوس پرتلاطم قرمز می بینند، به آن معنی است که نتوانسته مزیتی بر دیگران داشته باشید و هنوز در بازار خطر رقبا را احساس می کنید.
 
در اقیانوس آبی، می توان مزیت را اینچنین داشت:
1) کاهش هزینه ها نسبت به رقبا
و یا
2) خلق ارزش برتر بر رقبا
 
در کاهش هزینه ها می توانید لیستی را تهیه کنید.
– جلسه با کارکنان
– برون سپاری – ساخت یا خرید
– هزینه های سفر – می توان بجای سفر، فضای مجازی را ایجاد کنند.
– تعطیل کردن مکان های بدون سود
– افزایش نقدینگی- با فروش دارایی های بدون سود Sell of non-required fixed assets
– کاهش مشتریان بی فایده و کم سود
– کاهش هزینه های مربوط به تجهیزات reduce facility related
– کاهش هزینه های سرانه reducing od overhead costs
– کاهش روزهای انبارداری و ترخیص کالا
– کاهش روزهای وصول پرداختی ها
– هزینه های بازاریابی را مدیریت کنید.
 
نکته مهم و کلیدی بحث نقدینگی است- نقدینگی شرکت را در حد بالا و چرخش 12 ماهه حفظ کنید.
تجزیه و تحلیل SWOT شرکت- در مورد نکات ضعف و قدرت شرکت مورد مطالعه قرار خواهد داد.
تجزیه و تحلیل VRIO (Valuable- Rare- Imitability- Organized )
در این تجزیه و تحلیل، شرکت را در معرض پاسخ به چهار سوال قرار دهید:
1) آیا شرکت دارای ارزش نسبت به رقبا است؟
2) آیا محصول و یا خدمات شرکت نایاب و کمیاب است؟
3) آیا محصول و یا خدمات شرکت قابل تغییر است؟
4) آیا شرکت سازمات یافته است و می تواند با مشتری خود کار کند؟
اگر پاسخ 4 سوال بله باشد، به آن معنی است که شرکت یک پایداری خوبی در بازار خواهد  داشت.
« مینا علاوش» در پایان وبینار به چندنکته مهم در مورد این وبینار 2 روزه اشاره کرد:
 
– اهمیت تهیه مدل کسب و کار بصورت کوتاه حداکثر در 3 یا 4 صفحه (به طوری که بتوان در مورد آن مذاکره کرد)
– اهمیت تهیه طرح کسب و کار با جزئیات
– بالا بردن قدرت مذاکره جهت متقاعدسازی بازارهای بین الملل در مورد کسب و کار شرکت
– تشکر از حضور شرکت کنندگان در تمام ساعات وبینار
– تشکر از گروه محترم موسسه عصرقلم جهت حمایت و پشتیبانی برنامه های وبینار
– تشکر ویژه از مترجم برنامه

همچنین بخوانید  قیمت ماسک سه لایه به هزار تومان کاهش یافت

۲۲۳۲۲۹/۴۵

[ad_2]

قالب وردپرس


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اخبار , اخبار اقتصادی
تبلیغات
ارسال دیدگاه