کد خبر:13750
پ

برای لاغری سریع، گیاه‌خواری بهتر است یا رژیم مدیترانه ای؟

برای لاغری سریع، گیاه‌خواری بهتر است یا رژیم مدیترانه ای؟ بسیاری از افراد با هدف کاهش وزن و لاغری سریع از رژیم‌های سخت پیروی می‌کنند، دو نوع رژیم محبوب این روز‌ها رژیم مدیترانه‌ای و رژیم گیاه‌خواری محسوب می‌شوند. اما کدامیک از این دو رژیم برای لاغری موثرترند؟ تحقیقات گروهی از پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد که […]

برای لاغری سریع، گیاه‌خواری بهتر است یا رژیم مدیترانه ای؟

603f25c922673_603f25c922675

بسیاری از افراد با هدف کاهش وزن و لاغری سریع از رژیم‌های سخت پیروی می‌کنند، دو نوع رژیم محبوب این روز‌ها رژیم مدیترانه‌ای و رژیم گیاه‌خواری محسوب می‌شوند. اما کدامیک از این دو رژیم برای لاغری موثرترند؟

تحقیقات گروهی از پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد که رژیم گیاهخواری برای کاهش وزن و کنترل کلسترول بهتر از رژیم مدیترانه‌ای است.

رژیم جدید مدیترانه‌ای، که جهان را با طعم دهنده‌ها و فواید سلامتی اش تسخیر کرده است، اکنون می‌تواند توسط رژیم گیاهخواری، که ممکن است برای کاهش وزن و کنترل کلسترول موثرتر باشد، از سلطنت برکنار شود.

البته اگر بر روغن زیتون، گیاهان معطر و سبزیجات موجود در رژیم مدیترانه‌ای تاکید بیشتری کنیم و به نوعی از رژیم سبز مدیترانه‌ای تبعیت کنیم، می‌توانیم با رژیم گیاهخواری به راحتی رقابت کنیم.

 لاغری سریع

 برای رسیدن به این نتیجه گیری، پژوهشگران، شرکت کنندگان با اضافه وزن و فاقد سابقه دیابت را انتخاب کردند و به طور تصادفی رژیم غذایی گیاهخواری یا مدیترانه‌ای را برای آن‌ها تعیین کردند. نیمی از داوطلبان با رژیم غذایی کم چربی گیاهخواری به استثنای محصولات حیوانی و تمرکز روی میوه‌ها، سبزیجات، غلات سبوس دار و حبوبات شروع به کار کردند.

گروه دوم با یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای با تمرکز بر میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، ماهی، لبنیات کم چرب و روغن زیتون فوق بکر شروع به کار کردند، در حالی که گوشت قرمز و چربی‌های اشباع شده را محدود یا از آن اجتناب کردند.

میزان کالری مصرف کنندگان محدود نبود و آن‌ها رژیم‌های درمانی یا عادی خود را تغییر ندادند، مگر اینکه توسط پزشکان شخصی آن‌ها دستور دیگری داده شود. شرکت کنندگان هر رژیم را برای مدت ۱۶ هفته دنبال کردند، سپس به رژیم غذایی منظم خود برای چهار هفته “تنظیم مجدد” بازگشتند قبل از اینکه به گروه مقابل بروند تا رژیم دیگر را برای ۱۶ هفته دیگر دنبال کنند.

رژیم

نتایج منتشر شده در مجله کالج تغذیه آمریکا، به طور قطع به نفع رژیم گیاهخواری است. محققان دریافتند که در طی ۱۶ هفته با استفاده از هر رژیم، شرکت کنندگان به طور متوسط ۶ کیلوگرم در رژیم گیاهخواری  کاهش وزن داشتند، در حالی که برای افرادی که رژیم مدیترانه‌ای داشتند، تغییر قابل توجهی مشاهده نشد.

رژیم گیاهی همچنین سطح کلسترول را کاهش داد، در حالی که هیچ تغییر قابل توجهی در کلسترول در رژیم غذایی مدیترانه‌ای مشاهده نشد.

کلیدواژه : رژیم کاهش وزن
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید